Skip to content

اطلاعیه امتحانات پایان‌ترم نیمسال دوم 99-98

مشاهده اطلاعیه ...

بسمه تعالی

اطلاعیه امتحانات پایان‌ترم نیمسال دوم 99-98 مورخ 99/03/27

 

با سلام و آرزوی توفیق و بهروزی برای شما دانشجویان عزیز، و تقدیر از تلاش و کوشش شما جهت مشارکت در آموزش الکترونیکی و متوقف نشدن روند آموزش در شرایط کرونایی در نیمسال جاری، با عنایت به نزدیک شدن به امتحانات پایان‌ترم، توجه شما را به نکات زیر جلب می‌نماید:

 

1- برنامه جدید امتحانات پایان‌ترم نیمسال دوم 99-98 در سامانه آموزشی دانشگاه قرار گرفته است. در برنامه‌ی جدید، بازه‌ی امتحان دروس پایه و تخصصی از 99/04/07 تا 99/04/26، و دروس عمومی از 99/04/28 تا 99/04/30 تعیین گردیده است. به دانشجویان گرامی توصیه می‌شود جهت اطلاع از برنامه‌ی جدید، از تاریخ 99/03/27 به سامانه‌ی آموزش دانشگاه مراجعه نمایند.

 

2- امتحان دروس نظری ناتمام (به شرح مندرج در جدول پیوست و با شرط مساعد بودن شرایط)، در شهریور ماه برگزار خواهد شد. برنامه امتحان این دروس نیز متعاقباً در سامانه‌ی آموزش درج خواهد گردید.

 

3- دروس آزمایشگاهی و کارگاهی که به تشخیص مدرس مربوطه، نیاز به برگزاری کلاس حضوری دارند،

با شرط مساعد بودن شرایط در شهریور ماه برگزار خواهند شد. امتحان این دروس نیز پس از اتمام کلاس­های حضوری در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

 

4- نحوه‌ی ارزیابی دروس به تفکیک رشته، در جداول پیوست ارائه شده است. دانشجویان عزیز جهت اطلاع، به این جداول مراجعه نمایند.

*** تذکر: چنانچه درسی در این جداول وجود ندارد، در اسرع وقت آن را به کارشناس رشته، از طریق سامانه CRM اطلاع دهید.

 

5- امتحان شفاهی دروسی که در آزمون پایانی، دارای چنین نوع امتحانی نیز هستند، در بازه‌ی 2 ساعتی بلافاصله بعد از امتحان کتبی، از طریق سامانه‌ی آموزش مجازی دانشگاه برگزار خواهد شد. برنامه‌ی زمان‌بندی امتحان هر یک از دانشجویان، توسط مدرس مربوطه در سامانه‌ی یارا، اطلاع‌رسانی خواهد گردید.

*** تذکر: در صورت وجود موانع احتمالی که مانع از شرکت دانشجویان در امتحان شفاهی در بازه‌ی تعیین‌شده گردد، باید موضوع توسط دانشجو به مدرس مربوطه اعلام گردد تا هماهنگی لازم جهت امتحان شفاهی مجدد، توسط ایشان انجام گردد.

 

6- در صورت عدم شرکت دانشجو (به هر دلیلی) در آزمون پایانی (هر دو امتحان کتبی و شفاهی)، دانشجو می‌تواند تقاضای حذف را به همراه ذکر دلیل و ارائه‌ی مستندات، تا حداکثر 24 ساعت بعد از تاریخ امتحان درس مربوطه، به کارشناس رشته (از طریق سامانه CRM) و نیز مدرس مربوطه (از طریق بخش پیام‌رسان سامانه‌ی یارا) ارسال نماید. بعد از بررسی درخواست ها و در صورت تایید شورای اموزشی دانشگاه، درس مورد نظر حذف خواهد شد؛ اما در صورت عدم ارسال درخواست حذف توسط دانشجو، یا عدم پذیرش آن، به جای ثبت نمره‌ی صفر که در ترم‌های عادی انجام می شد، نمره‌ی سایر فعالیتها به عنوان نمره‌ی نهایی ثبت خواهد گردید. ضمناً در صورت عدم شرکت در یکی از دو امتحان کتبی یا شفاهی، تنها نمره‌ی آن امتحان صفر لحاظ گردیده و جمع نمرات سایر مواد، به عنوان نمره‌ی آن درس لحاظ شده و دانشجو مجاز به درخواست حذف نمی‌باشد.

*** تذکر: در صورتی که دانشجو در زمان امتحان وارد سامانه شود، اما نسبت به ارسال پاسخ‌نامه اقدام نکند نیز می‌تواند از فرصت تقاضای حذف استفاده نماید.

 

7- فهرست دانشجویانی که امتحان تداخلی دارند (بیش از یک امتحان همزمان)، به تفکیک درس و دانشجو، در جدول پیوست ارائه شده است. این دانشجویان، درس اول خود را (که در این جدول نیامده) طبق برنامه‌ی امتحانی اصلی امتحان خواهند داد و آزمون درس دوم، طبق زمان‌بندی اعلام شده در این جدول پیوست  برگزار خواهد شد.

8- با توجه به درج نمرات ارزیابی مستمر توسط مدرسین محترم در سامانه‌ی آموزشی دانشگاه در بخش نمره‌ی فعالیت کلاسی، دانشجویان گرامی می‌توانند از تاریخ 06/04/99 با مراجعه به سامانه، از نمره‌ی خود اطلاع حاصل نمایند و در صورت وجود اعتراض، از طریق بخش پیام‌رسان سامانه‌ی یارا، اعتراض خود را به مدرس مربوطه اعلام نمایند.

 

9- دانشجویان گرامی توجه نمایند که در مواردی نظیر عدم دسترسی به اینترنت یا تجهیزات لازم جهت شرکت در امتحانات غیر حضوری، و یا وقوع اشکالات فنی مرتبط با گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ و ...، دانشگاه قادر به مساعدت یا برگزاری آزمون مجدد نبوده و این دسته از دانشجویان می‌توانند در صورت عدم امکان شرکت در آزمون، از تسهیلات ذکر شده در بند 5 استفاده نمایند.

قابل ذکر است در صورتی که مشکل فنی سامانه از طرف دانشگاه تشخیص داده شود، حتماً از طریق سایر سامانه‌ها به دانشجویان اطلاع‌رسانی شده و راه‌های جایگزین برای برگزاری آزمون (تمدید مهلت ارسال پاسخ‌نامه یا برگزاری مجدد آزمون) به اطلاع خواهد رسید.

 

10- دانشجو موظف است از یک ساعت قبل از شروع آزمون، جهت انجام مراحل احراز هویت، در بخش آزمون سامانه‌ی یارا حضور پیدا نماید. حضور دیر هنگام، باعث کاهش فرصت پاسخ‌گویی به سوالات گردیده و ضمناً تأخیر بیش از 15 دقیقه از شروع آزمون، مانع از شرکت در آزمون کتبی خواهد گردید. سایر اطلاعات لازم برای شرکت در آزمون، بزودی در اطلاعیه‌ی دیگری اعلام خواهد گردید.

 

11- فایل پاسخ‌نامه ارسالی توسط دانشجو، باید از کیفیت کافی برخوردار بوده و کاملاً خوانا باشد. ضمناً توصیه می‌شود از ارسال فایل‌های حجیم خودداری شده و به این منظور، کیفیت دوربین تلفن همراه، در مقدار مناسب تنظیم گردد. لازم به ذکر است مسئولیت خوانا نبودن پاسخ‌نامه ارسالی، به عهده‌ی دانشجو خواهد بود.

تذکر: توصیه می شود از نرم افزارهای اسکن مدارک برای این منظور استفاده نمایید.

 

با آرزوی موفقیت در امتحانات

معاونت آموزشی دانشگاه